Altında iki neden var…. Sosyal medyada alışveriş çılgınlığı






Sosyal Medyada Alışveriş Çılgınlığı Yükselişte: İşte Altında Yatan Nedenler!

Sosyal Medyada Alışveriş Çılgınlığı Yükselişte: İşte Altında Yatan Nedenler!

Türkiye’de enerji, ulaşım, meyve-sebze ve kira gibi alanlarda olduğu gibi giyim ve ayakkabı kategorilerinde de yükseliş durdurulamıyor. Bu alanlarda hem satışlar hem de fiyatlar hızla artış gösteriyor. Merkez Bankası eski başekonomisti Prof. Dr. Hakan Kara’nın sosyal medya hesabından yaptığı paylaşıma göre, 2024 yılı giyim enflasyonu TÜİK verilerine göre Türkiye genelinde yüzde 32 arttı.

Meydana gelen artış hakkında konuşan uzmanlar bu soruya iki temel yanıt sunuyor: Psikolojik etkiler ve markaların sosyal medya stratejileri. Son yıllarda yapılan araştırmalar, sosyal medya ve influencerların alışveriş alışkanlıklarımızı büyük ölçüde değiştirdiğini ortaya koyuyor. Dünya genelinde sosyal medya kullanımında ön sıralarda yer alan ülkemizde, hızlı moda (fast fashion) akımının etkileri artıyor.

Konuyla ilgili uzmanlar, özellikle bazı markaların bir ürün için birden fazla kişiyle iş birliği yaptığını ve bu ürünlerin sosyal medyada sürekli karşımıza çıktığını, bu nedenle de ürüne ihtiyacımız olmasa bile ihtiyaç hissi uyandırarak satın alma isteğinin tetiklendiğini ve sevilen ünlülerin ürün önerilerinin de alışveriş alışkanlıklarımız üzerinde büyük bir etkiye sahip olduğunu kaydettiler.

Psikiyatrlar, son dönemde alışveriş bağımlılığının arttığına dikkat çekiyor. İçsel boşluk duygusunun bu bağımlılığı körüklediğini belirten isimler, bu durumun literatürde “onyomani” olarak adlandırıldığını ve tedavi gerektiren bir hastalık haline gelebildiğini belirttiler.


Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir